Come visit often

Come visit often

Sunday, February 14, 2016

Air RM5 ?!


For those who don't know be like.. air RM5? air apa tu woyy? Macam special je bunyik.. Yes! you are right! why? because it sounds like air biasa kat kedai mamak yang berharga RM5 dalam menu.. but what i am talking about is the one yang dijual di tepi jalan or you can say di kaki jalan.. (apa aku merepek ni)

So aku try dah banyak kali jugak la air RM5 ni.. ada variety of flavors yang menarik! like.. cappuchino, mocha, green tea, chocolate, caramel coffee latte, vanilla etc. For me! yang aku paling ketagih is 'green tea' flavor.. sebab aku memang minat apa-apa yang berkenaan dengan green tea, so cuba punya cuba.. wow! sedapnyaa.. green tea yang dia jual bukannya rasa pahit macam yang korang pernah rasa kat kedai sushi, but this perfect green tea tasted like heaven.. hahaha (poyo).

                                                          So this is the one!! (green tea)

Of coz yang beli perisa selain green tea pun sedappp. Aku ada pasang niat nak rasa semua perisa setiap kali datang kedai tu. Oh lupa nak habaq.. air RM5 ni banyak cawangan and nama. It's like a trend now! mana2 hang pi mesti nampak kedai air RM5 ni, cuz aku beli air green tea tu kat area seksyen 7. Nak habaq lagi! size cawan besar and memuaskan. (bagi aku la). Kalau letak harga RM5 tu memang berbaloi laaa kalau besar tu cawannya. Kalau musim panas and rasa dahaga gila tu singgah la kedai camni.. memang lega tekak korang hahaha. Aku first try pun dah macam beku otak sebab minum banyak sangat. hehehe (serius).

Ada lagi satu air RM5 ringgit yang aku duk slalu jugak la try.. nama kedai tu 'Pirate Coffee', agak menarik denga lambangnya yang ala ala Starbucks..(kelasss kau jahh!). Bagi aku rasa perisa and cara buat sama jer.. cuma bezanya size cawan la kot? sebab kalau aku sendiri yang bezakan.. memang lain laaa sebab dah biasa minum..but I still prefer both!! (nyumm).

                                                                     pirate coffee


No comments:

Post a Comment